Stworzenie właściwej i efektywnej strategii marketingowej w internecie to nie zawsze proste zadanie, szczególne dla właścicieli restauracji, jacy większość czasu i energii inwestują w organizację pracy w lokalu. Wytworzenie zaawansowanego planu może nawet potrwać parę miesięcy, a jak wiadomo trudno znaleźć tak wiele czasu.

Tak więc, jak prowadzimy własną restaurację, od razu powinniśmy postarać się ulepszyć sprzedaż. Najlepszy marketing (adres tej strony) restauracji to zapewnia.

Bardzo duże znaczenie odgrywa strona www restauracji. Powinna być przede wszystkim przejrzysta i czytelna, powinny się tam znaleźć najważniejsze informacje, jak adres lokalu, numer tel. oraz aktualne menu. Jak restauracja prowadzi sprzedaż z dowiezieniem jedzenie do klienta, to powinny być informacje, gdzie i w jaki sposób odbywają się dostawy. Trzeba także pomyśleć o nowych technologiach, n. efektywne oprogramowanie gastronomiczne do obsługi zamówień internetowych jest w stanie sprawić, że strona internetowa będzie dodatkowym kanałem dystrybucji.

wnętrze restauracji

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com

Tak samo powinniśmy wykorzystać wifi w naszym lokalu, jak klient loguje się do internetu, to widzi naszą stronę, z której może dowiedzieć się paru interesujących rzeczy. Tego typu wifi reklama ma coraz więcej entuzjastów. Dobrze również wiedzieć, iż nim klienci poznają stronę internetową naszej restauracji, muszą najpierw ją znaleźć. Dlatego tak obowiązkowe są właśnie wifi reklama oraz reklama online. Kampanie w wyszukiwarkach perfekcyjnie uzupełniają tradycyjne działania reklamowe, które mają ponadto wielką zaletę, czyli zwrot z inwestycji w kampanię jest świetnie mierzalny. No i jak najbardziej, by osiągnąć sukces powinniśmy przyciągnąć uwagę odbiorcy. Najlepsze metody to sprawdzone sposoby.

Zachęcać tak więc należy klientów promocjami i ofertami specjalnymi, najlepiej w mediach społecznościowych. Czasami właśnie w tych miejscach niewielkie kwoty pieniężne zapewniają najlepsze rezultaty. Pomocne będzie także przeanalizowanie sprzedaży w restauracji z podziałem na dni tygodnia. Warto sprawdzić, którego dnia odnotowujemy najmniejszą sprzedaż. Czy to dobry dzień na ofertę promocyjną? Co można z tym zrobić? Odpowiedzi na te pytania mogą pomóc, żeby jeszcze polepszyć marketing restauracji.