Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do internetu chroni agencje interaktywne przed skutkami kryzysu gospodarczego – takie wnioski płyną z najnowszego badania “Client-Agency Economic Outlook Survey” przeprowadzonego w maju 2009 r. w USA. Polskie analizy potwierdzają ten trend – reklama w sieci, jako jedyny segment w rynku reklamowym, odnotowała 7% wzrost przychodów w I kwartale 2009 r.

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Badania ze Stanów Zjednoczonych niezbicie dowodzą osłabienia się sytuacji ekonomicznej agencji marketingowych. 87% badanych agencji odczuwa wpływ kryzysu gospodarczego na ich działalność. Nieliczne z nich – 7% przyznaje, że kryzys oddziałuje na ich firmy pozytywnie. Jedynie co 20. badana agencja nie odczuwa żadnej korelacji między sytuacją na rynku a działalnością firmy. Zobacz na czym polega badania marketingowe firmy.

Za promocją internetową stoi łatwość rozliczania konwersji wykupionych kampanii, co potwierdza na przykładzie e-mailingu Błażej Miernikiewicz, prezes jednej z największych w Polsce agencji specjalizujących się w marketingu internetowym – Zainteresowanie mailingami rosło ostatnio bardzo dynamicznie. Włączenie do oferty mailingów rozliczanych za kliknięcie (CPC) pozwala marketerom na szybką ocenę efektywności tego typu działań. Bywa, że okazują się one skuteczniejsze i tańsze od reklamy w TV czy prasie.

firma

Autor: Jim Larrison
Źródło: http://www.flickr.com

Polskie analizy odzwierciedlają trendy w Stanach Zjednoczonych dotyczące internetowych form promocji.

Po przeanalizowaniu tego materiału, odkryj także (https://toc.org.pl/warsztaty-toc/) inne wiadomości na prezentowany temat, które będą podobnie zajmujące.

Według badania domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. krajowy rynek reklamy zmniejszył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 r. Tylko reklama internetowa zanotowała 7% wzrost przychodów w trakcie pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Badania domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze korzystniejsza dla sektora – analitycy prognozują mu 20% wzrost w tym roku.

Prognozy potwierdza codzienna praktyka firm marketingu internetowego:- Polskich agencji specjalizujących się w marketingu w wyszukiwarkach kryzys nie dotknął – stwierdza Błażej Miernikiewicz z – Zainteresowanie linkami sponsorowanymi jak i pozycjonowaniem rośnie. Po pierwszym półroczu mamy ponad 15% więcej klientów niż na koniec 2008 r., co przekłada się na ponad 300 polskich i zagranicznych serwisów. Podobnie jest w przypadku innych agencji SEO/SEM, z którymi mamy kontakt – skomentował szef Artefakt.