Sklep ortopedyczny, lub też rehabilitacyjny nie jest do końcatypowymmiejscem. Należyprzyznać, że klienci to wąska grupa. Konkurencja także nie jest potężna, więc nie napędza rynku. To jednak ma także zalety.

Złota medycyna estetyczna

Autor: Bird&Co
Źródło: Bird&Co

Idealny lokal
Niezwykle ważne to dobrze ulokować sklep medyczny Warszawa ma takie sklepy na uboczu, ale teczęstoodwiedzanemieszczą się tuż przy przychodniach.Możnateżprzemyślećdziałanie z największą polską siecią sklepów medycznych, a więc franczyzę.

Powierzchniowo sklepteż nie musi być duży. To jednakjest zależne od skomplikowania oferty, którą właściciel chcezwrócić uwagę klientów. Jeżelichcemy prowadzić sprzęt małychwymiarów, wózki inwalidzki Kuschall (oferta wózków), naturalniewystarczające będzie30m kw.. Potężna powierzchnia jest konieczna, gdyw ofertę wchodząrównież łóżka ułatwiające rehabilitację i sprzęt do np. gabinetów lekarskich.

Pomysł na wypożyczalnię
Wartorozważyćotworzenierazem ze sklepem medycznym wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego. Pożyczenienp. wózkato kosztokoło 50 zł, a łóżka do rehabilitacjipowyżej 150 zł (zakup powyżej 2000 zł – łóżka rehabilitacyjne na

Piotr Osuch, specjalista chirurgii plastycznej

Autor: Future PR
Źródło: Future PR

Czysty zysk?
Sklep ortopedycznyzarabia na siebie przez wysokie marże. Sprzęt ortopedyczny wyjątkowo częstomoże mieć marżęnawet w wysokości 150% wartości. Korzystna jest też umowa z NFZ-tem. Dużoklientów sklepuprzychodzi po refundowany sprzęt i to może być właśnienajwiększa część przychodów. Można teżdogadać się z gabinetami rehabilitacyjnymi. Właściciele sklepów ze sprzętem rehabilitacyjnymmówią, że inwestycjawraca już po roku. Na począteknależymiećmniej więcej 100 tys. na sam sklep iokoło 30 tys. na startwypożyczalni.

Koncepcja na sukces
Niektórzy mająprywatnąwizję biznesu, jednakmożnaczerpać z innych pomysłów. Jeśli w okolicy brakujedobrze zaopatrzonego sklepu medycznego, to jest chociaż nadzieja na całkiem dobryzysk dla zaradnego biznesmena. Rozejrzyj się dookoła.