Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że przez wszechobecny dostęp do sieci świat zaczął pędzić jeszcze szybciej. Dziś nie wystarczą nam reklamy w TV, musimy brać pod uwagę marketing internetowy. A jakie są komponenty tego rodzaju marketingu? Oglądamy ogromną ilość reklam w sieci, często nie są one jakoś szczególnie związane ze stroną, na której się znaleźliśmy. Często wyskakują nam różnego typu reklamy w osobnych okienkach. Do tego trzeba włączyć maile z informacjami reklamowymi. Internet to jedna wielka reklama.

Z tego powodu jest to, tak ważny nośnik marketingowy. Co ciekawe wiele firm wybiera tylko i wyłącznie marketing internetowy, jako pomysł na pokazanie się światu. Bywa, że nie pamięta się o instrumentach typu programy motywacyjne. Najczęściej są to marki, które są nastawione na odbiorcę do czterdziestego piątego roku życia, czasem nawet sfokusowane na grupie ludzi od trzynastego do trzydziestego roku. Każde działanie wiąże się z tym, do kogo kierujemy naszą ofertę. Im młodsi ludzie, tym marketing internetowy jest bardziej trafnym pomysłem na dotarcie do nich. Dla ludzi starszych najczęściej lepszą ofertą marketingową będzie ulotka, którą dostaną na ulicy lub znajdą w skrzynce na listy. Jednak najlepszym opcją jest połączenie klasycznych rozwiązań marketingowych z marketingiem internetowym. Poznaj pod adresem: .

e-marketing

Autor: flickr.com

Kto z nas nigdy nie rozmarzył się i nie wysłał żadnego smsa na jakąś loterię, palec do góry? Mniemam, że zgłosiłyby się tylko i wyłącznie osoby, które nie mają smartfona. Wszyscy rozumieją, że loterie to świetne marketingowe zagranie. Ktoś zarabia na tym, że wysyłamy swoje imię, literkę albo miejscowość, z której pochodzimy i tak to mniej więcej wygląda. W teleturniejach pytania są tak proste, że tylko przez przypadek można źle odpowiedzieć. Z tego powodu ślemy smsy.

Potem okazuje się, że nie mamy pieniędzy na koncie, nie dostajemy nagrody, ale nadal mamy wiarę, że innym razem się uda. Jednak z loteriami sms jest tak, że jeśli choć raz wysłaliśmy smsa, nieważne czy to do radia, czy z powodu konkursu w gazecie, to bardzo długo – bywa i tak, że do chwili, gdy zlikwidujemy numer – będziemy otrzymywać smsy związane z kolejnymi edycjami konkursu , czy też możliwości wygrania zestawu przypraw, czy kosmetyków, wystarczy, że wyślemy smsa jeden, jedyny raz. A jak to się kończy to dobrze wiemy, później trzeba wysłać jeszcze jednego smsa i dodatkową wiadomość i potem znowu brak nam środków na koncie.