Broszurki reklamowe to przede wszystkim aktualne informacje o promocjach oraz o nowo powstałych punktach handlowych. Gazetki promocyjne jest to okresowa propozycja sklepów, wydawana w rozmaitych czasowych odstępach. Ich zamysłem może być promowanie artykułów a również powiadamianie o bieżących propozycjach cenowych.

sklep

Autor: Random Retail
Źródło: http://www.flickr.com
Wyróżniamy trzy typy gazetek promocyjnych: magazyny, ulotki reklamowe, jak również (hiperłącze do serwisu) broszurki. Te pierwsze – jak nazwa wskazuje – są nośnikiem ponadplanowych wiadomości, (na przykład artykuły o zdrowym trybie życia). Magazyny takie promują wybrane artykuły a zarazem przekonują nabywców poprzez tematyczne felietony, do zakupów w danej sieci hipermarketów korzystnych cenowo artykułów. Tymczasem gazetki promocyjne w rodzaju broszury reklamowej wydawane są nierzadko w różnych czasowych odstępach (nawet do 3 tygodni). W ulotkach reklamowych spotkać można wyroby w niezwykle interesujących promocyjnych cenach. Informacja cenowa w ulotce przedstawia nie tylko asortyment towarów dopasowanych do profilu klienta, ale również (na tej stronie) proponuje produkty w zależności od pory roku albo zbliżających się uroczystości.

Najczęściej w takiej ofercie proponowane są produkty jedynie przejściowo osiągalne lub też specjalne akcje tematyczne.

promocja

Źródło: flickr.com

Katalog jest to także wariant gazetki promocyjnej. Czas obowiązywania oferty cenowych jest tu często dłuższy niż wyrobów zaprezentowanych w ulotkach reklamowych. Katalogi częstokroć stosowane są przez sklepy budowlane jak też placówki sprzedażowe powiązane z wyposażeniem mieszkań. Zamierzeniem hipermarketów zawsze będzie trafienie do jak najogromniejszej rzeszy możliwych konsumentów, toteż w stacjonarnych marketach odnajdziemy gazetki promocyjne w wersji papierowej, z kolei na stronie www sieci sprzedażowej przedstawione będą gazetki promocyjne w formie on-line, które są ogromnie łatwe w przeglądaniu, ekologiczne a również zawsze pod ręką. Bywają one pomocne również w czasie zazwyczaj korzystniejszych zakupów on-line. Takie sprawunki są także niezwykle wygodne, wkładamy wybrane produkty do wirtualnego kosza a kurier przywozi nam je pod drzwi.

Pomimo upływu lat gazetki promocyjne wciąż cieszą się niesłabnącą siłą wpływania na decyzje zakupowe dużej liczby nabywców.