Reklama zewnętrzna lub inaczej reklama uliczna jest zazwyczaj definiowana po prostu „poza domem”. Tego rodzaju reklama z wykorzystaniem digital signage to także typ takiego typu reklamy, jednakże w takim wypadku wykorzystuje się wizualną elektroniczną komunikację. Jaki jest jej cel ? To priorytetowo docieranie przekazu reklamy do właściwych miejsc, w dogodnym momencie z informacją, która jest dostosowana do miejsca zamontowania wyświetlacza.

bilboardy w mieście

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
Outdoor to w sumie reklama działająca w przestrzeni miejskiej i pozamiejskiej. Jest umieszczana na szczególnie do tego celu wybranych nośnikach reklamowych, czyli są to billboardy, tablice reklamowe, citylighty, słupy z ogłoszeniami. Są także zaprezentowane na nośnikach, przykładowo na wiatach przystankowych lub kioskach. Niestandardowe rozwiązania w tego typu reklamie to reklama ambientowa,na przykład opakowywanie budynków czy reklama wielkoformatowa, przy pomocy form trójwymiarowych. Outdoor to działania reklamowe, tak zwane ATL, czyli Above The line. Są to reklamy wykonywane poprzez ogólnodostępne środki masowego przekazu. Przykład: reklama (zobacz nasz serwis www) w Tesco Chrzanów.

reklama zewnętrzna

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

W opozycji od pozostałych mediów, takich jak czasopisma czy telewizja, outdoor przenosi tylko treść reklamową. Najbardziej popularne nośniki reklamy zewnętrznej, to billboardy, citylight, reklama pneumatyczna i reklama (przeniesiony tutaj) wielkoformatowa. Billboard to niezwykle popularna nazwa wielkoformatowych tablic, które są używane do zaprezentowana posterów reklamowych. tego typu reklamy najczęściej można zauważyć przy drogach poza miastami. Często widziane są oświetlone, aby zapewnić dobrą widoczność plakatu w czasie nocy. Zazwyczaj używane wymiary to 6×3, czyli tak zwany cityboard. Citylight to panel reklamowy o wymiarach 1,20 x 1,80 m. Taki plakat rozwieszony jest za szybą wykonaną z tworzywa, jest też wyposażony w oświetlenie. stosuje się go w wiatach na przystankach, na latarniach, może być także wolno stojący. Zobacz szczegóły: link ze szczegółami.

Reklama pneumtayczna to reklama dmuchana. Jest bardzo szybki w składaniu i prosta w transporcie. Lekki i ekonomiczny, używany na licznych imprezach plenerowych, pokazywany przez krótki okres. Reklama wielkoformatowa jest bezpośrednio na elewacjach budynków lub w czasie remontu budynku na rusztowaniu. Wykonane z siatki winylówek, backlightu, który przepuszcza światło. Mogą być również tworzone z pełnego winylu.