Żeby zbudować dobrą organizację, kompletną, z jasno przedstawionym celem i myślą przewodnią potrzeba dobrego lidera, lecz także zespołu, który będzie realizował odgórną strategię z pożytkiem dla całej firmy. Ten odpowiedni wybór osoby na czele oraz jego ekipy jest niezmiernie ważny, określa bowiem sens całego zamierzenia oraz przyszłych owoców pracy. Im bardziej zespojona oraz nastawiona na osiągnięcie celu grupa, tym lepiej. W tak dobranej ekipie jest zrozumienie potrzeb i tego jednego i najważniejszego priorytetu , jakim jest zaplanowany cel.

polityka personalna

Autor: Ted Eytan
Źródło: http://www.flickr.com
Nie zawsze to się jednak udaje, gdyż nie jest prosto zabrać grupę, której będzie przewodził ten wybrany przywódca. Czasami coś nie zaiskrzy, zawładnie nami jakaś zła chemia i wszystko, co miało wyjć pięknie pozostanie jedynie nigdy nie zrealizowanym pomysłem. To właśnie, choć sporo przedstawicieli różnorakich firm chce widzieć wiele innych przyczyn, często powoduje,iż niesamowicie zapowiadający się projekt tak naprawdę okazał się widowiskowym niewypałem. A gdyby tak dojść do przyczyny problemu to można się zdziwić, iż tak mało potrzeba – grupy świetnie rozumiejących się ludzi z rzeczywistym przywódcą.

Rzecz jasna, takie „niewiele” tak właściwie oznacza, że z jednej strony rzeczywiście prosto jest złożyć zespół, gdyż z technicznego punktu widzenia to nic takiego,lecz aby wszystko chodziło w nim jak należy, to już większa sztuka. Dlatego też, w dużej liczbie firm inwestuje się dużo pieniędzy w dziedzinę jaką jest polityka personalna, gdyż szefowie firm i inni odpowiedzialni za zarządzanie różnego rodzaju zakładami pracy, zdają sobie sprawę z powagi tego działu wiedzy. Można mieć bowiem wspaniały sprzęt, innowacyjne i zaawansowane technologie oraz mnóstwo najlepszych narzędzi, żeby działać, jak należy,

pracownik

Autor: Victor1558
Źródło: http://www.flickr.com

jednak bez odpowiedniego zespołu naprawdę ciężko coś zbudować.

Nic w takiej firmie nie będzie się układać, każdy będzie miał za dużo do powiedzenia, charaktery w swojej nienajlepszej formie zaczną dochodzić do głosu, a co więcej, przywódca nie będzie miał pojęcia, jak zareagować i co uczynić aby wszystko sprowadzić na odpowiednią drogę. W konsekwencji taka ekipa w rozsypce, oraz cała firma skazana jest na niepowodzenie albo w najlepszym wypadku na jakąś gruntowną zmianę, która sprawi, że wszystko będzie działać lepiej.