Prowadzisz sklep i myślisz nad tym, jak najskuteczniej przyciągnąć do niego jak najwięcej klientów? To łatwe! Zainwestuj w reklamę. Nie ma znaczenia czy oferujesz warzywa i owoce, markową odzież czy firanki – pewne prawidłowości nie zmieniają się nigdy niezależnie od rodzaju działalności.

witryna sklepu

Źródło: flickr.com
Pamiętać warto o jednym – zanim wyciągniesz gotówkę z portfela, przemyśl wszelkie ewentualne opcje reklamy. Zdarza się, że dany nośnik nie zapewni dojścia do potencjalnych klientów. Najpierw nakreśl target, najwłaściwszy dla Twojej działalności, a dopiero wtedy szukaj odpowiedniego sposobu dojścia do obranego klienta.

Możesz zdecydować się na reklamę zewnetrzną oraz reklamy sklepowe. O ile najpierw wymieniony przeze mnie rodzaj to często duża inwestycja i nie każdy może sobie na nią pozwolić, to reklamy sklepowe są uznawane za relatywnie nie generującą kosztów opcję. Sytuacja ta ma miejsce, ponieważ opłacamy jedynie cenę ich druku i nie powinniśmy w większości przypadków martwić się o opłacanie comiesięcznego czynszu za używanie nośnika, jak w przypadku billboardów czy innych rodzajów reklamy zewnętrznej. Najłatwiejszą dostępną opcją jest oklejenie okien i drzwi (sprawdź elektrozaczep do drzwi) sklepu.

plakaty reklamowe

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com
Pamiętajmy jednak, iż gdy przedobrzymy z mnogością opisów produktów ujętych na takiej reklamie doprowadzimy do zgoła odwrotnego skutku – potencjalnemu zainteresowanemu zwyczajnie nie będzie chciało się analizować tych wszystkich informacji. Lepiej skoncentrujmy się na paru najbardziej przyciągających uwagę hasłach. Nastepną opcją są reklamy wewnątrz obiektu handlowego. Mogą to być ulotki czy gazetki promocyjne informujące o wyprzedażach, umieszczone przy kasie albo na stojaku przy sklepowych drzwiach.

Równie ważnym elementem zapewniającym wysoką sprzedaż jest wywołanie wrażenia obfitości w sklepie. Jednak często jest tak, że nie możemy pozwolić sobie na kupno zbyt dużej ilości towaru. Z pomocą mogą nam przyjść mokapy, czyli makiety realnych produktów, które powinniśmy dostać od hurtownika – miniatury produktów.