Prowadzenie bloga nie jest takim jasnym zadaniem, jakim komuś mogłoby się wydawać. Naturalnie sam fakt posiadania strony połączonej z naszym konikiem, czymś co kochamy robić, pobudza nas do pracy. Jednakże, brak zasobów finansowych w znacznym stopniu może nam utrudnić tą aktywność.

Google Analytics, AdSense screen

Autor: Carrington
Źródło: https://www.flickr.com
Mnóstwo stron, zakładanych przez amatorów – ludzi, którzy ledwie zaczynają swoją ścieżkę z pisaniem w Internecie, egzystuje na bazie bloga. Dzieje się tak, ponieważ po pierwsze, nie mamy na razie długookresowych planów na przyszłość, po drugie, nie posiadamy pieniędzy, które dałyby szansę nam na zachowanie witryny. Atutem bloga jest dokładnie to, że nie musimy mieć pieniędzy. Jednak istnieją ludzie, którzy mimo braku konieczności dotowania swojej aktywności, potrafią odnaleźć sposób, żeby jednak co nieco zyskać.

Działacze, którzy mają zdolność do prac ręcznych konstruują konkursy z nagrodami pozwalające im się rozpropagować. Efektem tego jest zwiększające się grono zainteresowanych chcących kupić, prezentowane przez autora strony, produkty.

Innym wyjściem na samofinansowanie są różnorodne rodzaje reklam internetowych jak . Oczywiste jest, że fundamentalnym przekaźnikiem informacji w sieci jest witryna, która również w naszym przypadku dostarcza informacje dotyczące świadczonych towarów albo usług. Z przyczyn finansowych możemy na niej umiejscowić przykładowo banery.

Do najsłynniejszych należą banery główne, czyli ruchome bądź statyczne umieszczone w górnej części witryny. Kolejną metodą, szczególnie złoszczącą przeglądającego Internet, jest Pop-Up, czyli samootwierające się nowe okno przeglądarki prezentujące mrugające hasła oraz inne składowe reklamy. Ostatnimi czasy, często stosowanym rozwiązaniem jest Top Layer, czyli niedługa animacja nie wykracza ponad 30 sekund.

Alternatywą dla wszystkich wcześniej wyłonionych rozwiązań jest Google Adsense, czyli usługa bezpłatna, która umożliwia kreatorom stron www zarabianie pieniędzy na wyświetlaniu trafnych reklam Google. Jej atut polega na braku wymogu posiadania zasobów programistycznych oraz orientowanie reklam do jej docelowych odbiorców. Wystarczy tylko spełniać warunki, które określone są na stronie oraz stworzyć konto, aby z łatwością korzystać z oferowanych opcji.