W gospodarce naszej ery nie jest już najważniejsze zdobycie tworzyw i produkcja towarów. Prawie bezproblemowo da się z dowolnego miejsca na świecie sprowadzić potrzebne składniki bądź odszukać lokalizację gdzie da się tanim sposobem wytwarzać. Nie przypadkowo znaczna część tego co nabywamy w Europie – telefony , tablety bądź pozostały ekwipunek nabywany albo użytkowany w Europie montowany jest w państwach rozwijających się.

CRM

Autor: Wes Schaeffer
Źródło: http://www.flickr.com

Powód jest banalny, w krajach owych możliwym jest niedrogie składanie nawet najnowocześniejszych wytworów. Nawet biorąc pod uwagę konieczność poniesienia znacznych kosztów na budowę infrastruktury, wziąwszy pod uwagę różność opłat opłaca się to światowym koncernom. Tym bardziej, iż nowoczesny konsument żąda nowinek zachowując się cokolwiek jak małe dziecko. I w tenże sposób dochodzimy do najważniejszego czynnika wszelkiego interesu, to jest konsumenta. To wokół niego – wedle najświeższych trendów marketingu – kręci się biznes. Nabywca jest najistotniejszy i to od najwcześniejszych etapów wytwórczości, nawet na etapie planowania.

Powstaje naturalnie pytanie – skoro nabywca jest kluczowym czynnikiem procesu biznesowego jakim sposobem pozyskać niezbędne nam o nim dane? Przecież ani prezes ani dział marketingu nie zdołają czytać w myślach odbiorców. Niemniej jednak nadrzędnym zadaniem przedsiębiorcy jest odpowiadanie na pragnienia użytkownika. W dobie komputeryzacji zbieraniem wiedzy o potrzebach i oczekiwaniach klienta zajmują się profesjonalne narzędzia komputerowe określone do analizowania postępowań konsumenta. Jak łatwo odgadnąć narzędzia typu CRM w chmurze dzielą się wiadomymi z poszczególnymi sekcjami przedsiębiorstwa.

CRM

Autor: Phylogeny Figures
Źródło: http://www.flickr.com

Przepływ informacji przebiega częstokroć pomiędzy oddziałem sprzedaży, marketingiem a działem serwisowym, albo równoważnym serwisowemu. Na skutek wiedzy CRM w chmurze bez zakłóceń może kooperować obszerna sieć sprzedażowa z działem reklamy. Istotne to jest zwłaszcza wtedy, jeśli obszar naszego biznesu jest rozległy, obejmuje państwo czy jest międzynarodowy. Wówczas wygodna i rychła wymiana wiedzy o klientach staje się konieczna. Odpowiednio zanalizowane dane o użytkowniku to gwarancja zysku.