W zakresie obowiązków przewoźników lotniczych podczas opóźnienia, zagubienia lub zniszczenia bagażu odpowiada Konwencja Montrealska. Jest to regulacja, wedle której pasażer posiada całkowite prawo domagać się odszkodowania w wysokości ponad 5000 zł. Odpowiednie odszkodowanie za opóźniony lot wydane we wskazanym terminie należy do obowiązków przewoźnika. Uzyskanie zwrotu kosztów jest zależne od kilku ważnych czynników i to pokrzywdzony pasażer wyjaśnić swą sytuację.

Wymagane przez pokrzywdzonych odszkodowanie za opóźniony lot

samolot

Autor: Joe Kunzler
Źródło: http://www.flickr.com

Kiedy lot się spóźnia, przewoźnik musi gwarantować pasażerom darmowe posiłki oraz napoje w odpowiednich ilościach. Wymagane odszkodowanie za opóźniony lot wypłaca się w określonym wcześniej czasie, co nie pozostaje bez wpływu na podejście samych osób, jakie zostały pokrzywdzone w tej sytuacji. Dodatkowo, w ramach rekompensaty za opóźniony lot jest opcja przeprowadzenia dwóch rozmów telefonicznych za darmo. Do dyspozycji są jedynie najistotniejsze informacje.

w oczekiwaniu na samolot

Autor: Airbus_ fsx
Źródło: http://www.flickr.com

Jakie są szanse otrzymania odszkodowania – opóźnienie samolotu

W skład rekompensaty jest też opcja nadania dwóch dalekopisów, dwóch przesyłek faksowych czy też e-mailowych. Jest to zależne od czasu trwania opóźnienia czy długości lotu. Dokładne wytyczne, co obowiązują jako odszkodowanie za opóźniony lot, znajdują się zarówno na stronie www przewoźnika, jak i wśród informacji od ekspertów odpowiedzialnych za konwencję Montrealską (zobacz jak się zachować gdy twój lot jest opóźniony).

Jakie kroki należy podjąć w pierwszej kolejności w sytuacji spóźnienia samolotu

Ponadto, kiedy opóźnienie wynosi co najmniej 5 godzin, obowiązuje prawo do zwrotu kosztów biletów albo lotu powrotnego do pierwszego miejsca odlotu. Wymagane przez osoby pokrzywdzone odszkodowanie za opóźniony lot ma jasno podane wytyczne, jakich przewoźnik usilnie się trzyma. Rekomendowane jest więc poznać wszystkie niezbędne informacje na ten temat, by mieć całkowitą świadomość należności. Znakomita jakość usług idzie w tym przypadku z pełną odpowiedzialnością.