Marketing partnerski to zjawisko, z przykładami którego można zetknąć się w życiu codziennym, a które jako takie nie jest póki co szeroko rozpoznawane i rozumiane. Są to bowiem różnorodne działania, które mają na celu przyciągnąć i utrzymać klienta. Działania te podejmowane są przez daną firmę, a oparte są w większości przypadków na udzielaniu klientowi rozmaitych upustów i rabatów.

wsparcie sprzedaży

W ten sposób klient przywiązuje się do określonej marki i powstaje specyficzna więź pomiędzy nim a producentami określonego produktu. Przykładem podstawowych działań w ramach marketingu partnerskiego jest ułatwianie kontaktu odbiorcy z producentami, przykładowo za pomocą specjalnej linii telefonicznej.

Jeśli masz ochotę zasięgnąć kolejnych informacji, przejrzyj nasz kolejny artykuł, w którym jest kluczowa treść (https://www.certificator.eu/pl/certification/order-russian-conformity-certificate.html). Rozwiąże ona wszystkie Twoje niepewności.

W tej sytuacji w odbiorcy powstaje przekonanie, że jego opinia jest istotna i znacząca dla przedsiębiorstwa, wytwarzającego towar.

Programy lojalnościowe

Program lojalnościowy to także zjawisko, z którym można się spotkać na co dzień. Ich ilość w ostatnim czasie znacznie wzrosła w obrębie kraju. Działania tego typu przybierają rozmaite formy. Częstym elementem jest udostępnianie odbiorcy karty rabatowej, która pozwala mu na kupowanie produktów po niższych cenach. Rozwiązanie to wykorzystywane jest na przykład przez różne apteki. Do tego rodzaju działań należą również rozmaite karty stałego klienta, jak również punkty, które otrzymuje się przy okazji kolejnych zakupów, a po pewnym czasie umożliwiają otrzymanie zniżek i upustów na określone produkty. Do tych ostatnich należą na przykład punkty Clubcard w sieci sklepów Tesco, będące jednym z najczęściej wybieranych programów lojalnościowych w Polsce. Innym niezwykle popularnym programem jest „Rossnę” w sieci sklepów Rossmann. Skierowany jest on do rodziców małych dzieci i umożliwia im uzyskanie upustów na produkty dziecięce.

Zalety

Dzięki przedsięwzięciom w ramach marketingu partnerskiego, do których należą programy lojalnościowe, odbiorcy przywiązują się do określonych marek i placówek. Konkretne punkty zyskują tym samym szacunek i zaufanie odbiorców, którzy zapewniają im wyższy przychód. Niekiedy zdarza się także, że klienci należący do programu lojalnościowego dzięki temu kupują więcej i częściej w danym punkcie. Źródło: .