Reklama to marketingowa dziedzina niezwykle zależna od możliwości technicznych firmy, koniunktury na rynku oraz odbiorców, do jakich jest adresowany przekaz. Zależnie od tych i wielu innych czynników można stosować różnorodne formy reklamy. Najbardziej powszechny będzie podział na reklamy telewizyjną, radiową, prasową, internetową oraz reklamę typu out-door. Jeszcze osobna grupę będzie stanowić reklama zewnętrzna typu stand-up, to znaczy popularne standy reklamowe.

billboard

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Warto trochę więcej napisać na ich temat, jest to bowiem jeden z najbardziej przykuwających uwagę sposobów prezentacji produktu. W epoce powszechnego gąszczu wiadomości, mnogości obrazów i dźwięków, konsumenci nauczyli się bagatelizować te bodźce i selektywnie wybierać jedynie te, które będą uważać za interesujące albo ważne. W związku z tym możliwość zwrócenia uwagi oryginalną szatą graficzną albo interesującą ekspozycją może być niezwykle przydatna.

reklamy w mieście

Autor: GabboT
Źródło: http://www.flickr.com

Standy reklamowe od wielu lat są nieodłącznym elementem umeblowania marketów, pasaży handlowych, budynków kinowych, a nawet szkół czy urzędów i biur. Nie obejdą się be nich także wszelkiej maści punkty usługowe, począwszy od salonów kosmetycznych czy fryzjerskich, przez kluby sportowe, a na bibliotekach kończąc. Reklamowe standy zdominowały reklamę głównie z tego powodu, że doskonale wplatają się z przekazywaną treścią w tematykę miejsc, w których się je prezentuje (tu oferta standów reklamowych). Grupa docelowa tak naprawdę sama się kształtuje przez przebywanie w określonym miejscu, tak więc reklamodawcy zostaje tylko się skupić na jak najlepszym przedstawieniu informacji reklamowej lub ciekawej prezentacji produktu.

Niewątpliwą zaletą takiej reklamy będzie fakt, że standy reklamowe są niezbyt drogie, bardzo estetyczne i funkcjonalne, ponieważ poza znaną wszystkim funkcją informacyjną mogą, a wręcz muszą pełnić także rolę ekspozycyjną dla wybranej grupy wyrobów, tematycznie związanych z opisywaną ofertą. Jeżeli zostały dobrze zaprojektowane, mogą służyć bardzo długo, tworząc nierzadko dodatkowy ozdobnik dla powierzchni handlowej.