Niejednokrotnie, zapewne zadajemy sobie pytanie czemu warto reklamować się na Facebooku. A więc jak najbardziej warto! Jeżeli zrobimy profesjonalny profil na Facebooku i skusimy się na prowadzenie fanpage możemy jeszcze lepiej rekomendować swoją markę, sklep, usługę w sieci oraz zacieśniać kontakty z klientami. Dzięki temu możemy poznawać wymagania internautów i odpowiadać na nie.

strona facebook

Autor: reynermedia
Źródło: http://www.flickr.com
Proces tworzenia profilu należy rozpocząć od analizy klienta. Przede wszystkim należy określić charakter działalności. Następne kroki zależeć będą od tego, czy jest to firma z branży spożywczej, czy może towar z zakresu motoryzacji, czy wydarzenie kulturalne. W dalszej części trzeba określić grupę docelową prezentowanych przez nas treści. Sposób, a głównie format i język muszą odpowiadać odbiorcom profilu. Dopiero potem można zabrać się za kreację przekazu, koncepcji kreatywnych i treści.

Przed rozpoczęciem pracy warto wypisać sobie tematy, jakich będziemy się podejmować tworząc kolejne posty. Selekcja odpowiednich treści należy uzależnić od profilu i grupy docelowej. Jeżeli jednak wciąż pojawiają się problemy z koncepcją na prowadzenie fanpage’a, warto wykorzystać mapę myśli. Rysunkowe opracowanie zezwoli na szczegółową badanie klienta, a hasłowa formuła przyniesie następne skojarzenia. Tym samym powstanie spis tematów i pomysłów na dane posty.

social media agency

Autor: Esther Vargas
Źródło: http://www.flickr.com

Tworząc treści, jeżeli nie możemy być pierwszymi, przynajmniej musimy być na czasie. Kontrolowanie trendów i nowości w danych dziedzinach ma szansę ściągnąć kolejnych fanów. Jednym z głównych błędów jest przedstawianie w poście suchych faktów. Puste informacje nie wzbudzą w odbiorcach żadnych emocji. Zamierzeniem prowadzonych działań jest zaangażowanie użytkownika, nie zmuszenie, a zachęcenie go do interakcji. Prawidłowo pobudzony podzieli się informacją z innymi bądź skusi się na dialog z nami.

Jakże tego dokonać? Na pewno nie się poddawać. Fani nie od razu będą chcieli lajkować i komentować – musimy pozyskać ich zaufanie. Dobrym podejściem na wzbudzenie w odbiorcy chęci współpracy jest zadawanie pytań. Oferta:

Nie chodzi o sprawdzanie ich wiadomości, a pytanie ich o opinię czy też odczucie. Wystarczy na końcu zapisać krótkie i proste „Co o tym myślicie?”, „Jakie jest Wasze zdanie?”. Pewnie nie od razu, ale za następnym razem odbiorcy zaczną wykazywać zainteresowanie i napiszą komentarz. Niemalże na każdą aktywność fanów powinna być dobra reakcja ze strony administratora. Pozytywne komentarze należy przynajmniej polajkować. Kiedy jest ku temu okazja, należy pobudzić użytkownika do wymiany choć kilku zdań. Obowiązkiem administratora jest odpowiadać na zadawane pytania.

kongressmedia

Autor: Flickr Account Kongress Media
Źródło: http://www.flickr.com

Należy bardzo uważać na złe komentarze, które mogą zniszczyć całą pracę i dotychczasowy trud. W tym wypadku trzeba poświęcić więcej uwagi na wybór, czy warto odpowiadać na zarzuty. Źle dobrana odpowiedź może być nawet gorsza od jej braku. Czasem jednak wystarczy przyznać racje lub przeprosić, a fan poczuje się zadowolony.

ePR to wortal public relations i łączności marketingowej. Skierowany jest do specjalistów PR i marketingu odpowiedzialnych za kontakty z mediami i zajmujących się zbudowaniem wyglądu firmy wobec jej klientów, inwestorów i pracowników.