Obecność firmy w internecie ma współcześnie priorytetowe znaczenie i w ogromnej mierze decyduje o jej popularności, a wobec tego, także zyskach. Przykładowo, jeżeli Kowalski szuka fachowej ekipy budowlanej, zazwyczaj wklepuje stosowne hasło w jedną z wyszukiwarek internetowych oraz przegląda kilka pierwszych stron będących wynikami wyświetlania. Tak samo postępuje w przypadku pozostałych usługodawców bądź producentów.

Laptop

Autor: Sergey Galyonkin
Źródło: http://www.flickr.com
Przeciętny użytkownik naprawdę rzadko decyduje się na odwiedzenie stron, jakie uplasowały się na dalszych pozycjach, dlatego duże znaczenie dla marketingu internetowego ma pozycjonowanie (odwiedź nas). Tym mianem określa się obecnie działania zmierzające do podwyższenia pozycji strony w rekordach wyszukiwania Google i pozostałych wyszukiwarek internetowych. Usługa odznacza się dużym zainteresowaniem, jako że im wyższa jest pozycja, tym większe prawdopodobieństwo, że klient ostatecznie zdecyduje się na odwiedzenie konkretnej strony.

Strony internetowe notują w związku z tym zwiększoną ilość odwiedzin, a to pozwala im na pozyskanie klientów. Ma to ogromne znaczenie również w przypadku portali tematycznych, gdyż im większa jest ilość użytkowników, tym większe jest prawdopodobieństwo, że docelowo stroną zainteresują się reklamodawcy i będą chcieli zawrzeć konkurencyjną umowę, co oznacza konkretne zyski. Nie można się z tego względu dziwić, że dziś kategoryczna większość firm decyduje się na pozycjonowanie dostępnych stron np. w . Usługa z reguły obejmuje określone frazy, które są ściśle związane z branżą w jakiej działa klient. Na przykład, dla firm budowlanych frazami tego rodzaju będą chociażby: usługi budowlane lub ekipy budowlane. Niekiedy dodawane jest także określone miasto, jeśli firma właśnie na nim skupia własną działalność.

Usługa pozycjonowania ciągle się rozwija, toteż osoby, jakie się nim zajmują powinny mieć rękę na pulsie i notować wszystkie pojawiające się nowinki. Jest to naprawdę istotne, aby dalej mieć swoje miejsce w branży. Reasumując – jeżeli firma albo portal pragnie zwiększyć ilość odwiedzin na stronie, a dzięki temu, czerpać większe zyski, usługa pozycjonowania jest kategoryczną koniecznością. Potrafi ona bowiem zagwarantować zadowalającą ilość odwiedzin na stronie danego klienta.