Jeśli zebrałeś jakąś kwotę, nie powinieneś przechowywać tych środków w skarpecie. Jest dużo rozmaitych metod na pomnożenie pieniędzy – zachęcamy do przeczytania tego treściwego przewodnika, w którym przedstawiliśmy parę ważnych informacji na ich temat.

animowany obrazek przedstawiakący skarbonkę i walczącego o pieniądze pana

Autor: Andrius Repsys
Źródło: http://www.flickr.com
Najbezpieczniejszą metodą jest rzecz jasna wsadzenie tych złotówek na lokatę. Najczęściej banki oferują niewielki procent, tylko trochę większy od poziomu inflacji. Poza tym w tego typu inwestycjach środków nie da się wyciągać w wybranej chwili, nie wystawiając się na stratę odsetek. Jedyną zaletą takiego rozwiązania jest przewidywalność.

Tak samo bezpiecznym sposobem na inwestycję jest nabycie państwowych obligacji skarbowych. Emisja obligacji (więcej tu ) ma miejsce, gdy ministerstwo finansów zamierza wyciągnąć środki na zapełnienie dziury w budżecie. Praktycznie każde państwo na świecie realizuje takie rzeczy. Oprocentowanie obligacji Skarbu Państwa najczęściej jest całkiem korzystne. Znacznym mankamentem jest okres inwestycji – zwykle powyżej pięciu lat.

Mniej pewną drogą jest granie na giełdzie, zwłaszcza w tak złym dla gospodarki czasie. Przelewanie pieniędzy w udziały firm polecamy jedynie tym osobom, które zdobyły bogatą wiedzę na tematy ekonomiczne i nie obawiają się ryzyka. Wielbiciele ryzyka i sporych zysków mogą też wykupić udziały w funduszach inwestycyjnych. Ciekawą opcją na pomnożenie mogą okazać się też listy zastawne (tu dowiesz się więcej: interesująca treść ), oferowane przez banki

Wartościową możliwością dla osoby z gotówką jest założenie własnej działalności gospodarczej. Najważniejszy naturalnie jest pomysł – bez niego nikt nie osiągnie sukcesu. Założenie firmy jest krokiem odważnym, ale może w przyszłości przynieść wielkie zyski. Pamiętaj, że przed wsadzaniem środków w firmę trzeba bezwzględnie zrobić pogłębione badania marketingowe. Kluczowa jest analiza słabych i silnych stron, zbadanie popytu na towary oraz zbadanie konkurencji. Tego typu wyzwania rozsądnie jest zlecić firmie reklamowej.