Promowanie towarów i usług w sieci jest bardzo korzystne, zarówno dla właściciela reklamy jak i dla strony, na jakiej jest dana reklama. Obecne rozwiązania dostępne dla reklamodawców internetowych umożliwiają bardzo głęboką analizę strony, przed podjęciem działań marketingowych.

Praca przy komputerze

Autor: sxc.hu
Źródło: http://sxc.hu
Narzędzia te są przydatne także dla webmasterów, którzy są w stanie za ich pomocą kontrolować efektywność pozycjonowania witryny w Internecie – opinie (opinie). Ponadto, nowy rynek potężnych urządzeń mobilnych stworzył nowe możliwości reklamowe – aktualnie wyświetlanie efektywnej, spersonalizowanej reklamy za pomocą aplikacji mobilnych nigdy dotąd nie było łatwiejsze.

Gdzie umieścić reklamę

Reklamodawcy chcą, żeby ich reklamy mogły dotrzeć do maksymalnej liczby odbiorców. W czasopiśmiennictwie liczbę tę określa nakład danego pisma. Nie istnieje jednak pewność, że wszelkie egzemplarze w których reklamę się wykupiło, zostały sprzedane. Urządzenia do badania liczby odbiorców telewizji i radia są niezwykle zaawansowane i kosztowne, natomiast sieć WWW daje nieskomplikowane przyrządy dające miarodajne wyniki.

Do takich narzędzi należy ahrefs, który wyświetla wiele informacji o domenie – od tzw. rankingu URL (badającego popularność strony), przez ilość linków do strony internetowej (co świadczy o jej pozycjonowaniu i tzw. sprzężeniu zwrotnym), po szczegółową analizę jej odwiedzin. Te dane w odpowiednich rękach pozwalają na przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej.

Reklama w urządzeniach mobilnych

Rynek aplikacji na urządzenia mobilne jest niezwykle szeroki – obecnie tzw. smartfony tworzą większość rynku telefonów komórkowych, oprócz tego tablety zyskały na popularności. Sporządzenie aplikacji mobilnej jest ogromnie proste, rynek jest z kolei na tyle rozbudowany, że żeby odnieść sukces należy sprzedawać aplikacje po niskich kosztach.

Twórcy aplikacji odrabiają straty zamieszczając w swoich witrynach reklamy, zazwyczaj przygotowane przez specjalistyczne firmy, jak Googlowski admob zajmujący się analizowaniem rynku reklamy mobilnej, oraz będący platformą dla reklamodawców i developerów tworzących takie aplikacje.