Gadżety w czynnościach wspierających sprzedaż można wykorzystywać w charakterze krótkookresowym, co sprawia, że możemy zwiększyć sprzedaż produktów. Uniwersalność i znaczny asortyment dostępnych gadżetów powoduje, że jesteśmy w stanie je wykorzystywać w promocji sprzedaży z ukierunkowaniem na różnych adresatów.

burza mózgów w dziale marketingu

Autor: Jeffrey Zeldman
Źródło: http://www.flickr.com
W trakcie podejmowania decyzji o użyciu gadżetów w czynnościach które wspierają sprzedaż najkorzystniej wiedzieć, że ewentualny wzrost poziomu sprzedaży, jaki uzyskać możemy w wyniku ich wykorzystania, ma charakter krótkotrwały. Nie jest on bowiem wynikiem przywiązania do marki, tak więc raczej nie będzie tworzył długookresowych preferencji. W rzeczywistości jednak – na poziomie klienta ostatecznego, wpłynąć jest w stanie na spontaniczne i emocjonalne decyzje zakupowe. Tego rodzaju gadżetem może być choćby pendrive z nadrukiem, choć oczywiście to wyłącznie jeden z przykładów – lubię pendrive z nadrukiem.

Gadżety używane w konstruktywnie prowadzonych programach lojalnościowych mogą być również jednym z narzędzi zbudowania lojalności, to też motywacja do wznawiania kolejnych wyborów klienta. Również na poziomie pośredników sprzedaży oraz przedstawicieli handlowych stosowanie najlepszych gadżetów reklamowych, jak power bank reklamowy zachęcać może do sprzedaży i poleceń naszego produktu radca (polecamy źródło artykułu) usługi. Jeżeli będziemy zdecydowani na zastosowanie gadżetów, aby zainteresować ewentualnych klientów zakupem, to warto bazować na zaletach oraz elementach unikatowych produktu radca (polecamy oferta) marki.

zysk
Najbardziej korzystnie, by gadżet stał się dopełnieniem jasno określonych komunikatów, które pozwolą na odróżnienie naszej firmy od innych przedsiębiorstw. Dzięki temu gadżet będzie potwierdzeniem wyjątkowości naszej firmy i tego czemu warto ją wybrać. Gadżet musi być charakterystyczny oraz atrakcyjny, nie musi ponadto być związany z produktem lub marką, lecz na pewno powiązany z jej wartościami. Takie samo kryterium musi mieć miejsce, jak chcemy zainteresować klienta wymianą wizerunku produktu lub marki. To sprawia, że nie przekazujemy wyłącznie informacji, że chodzi o naszą firmę, ale za to pokazujemy wartości, jakie są dla nas najbardziej ważne – power bank reklamowy to fajne rozwiązanie. W ten sposób można wykorzystać gadżety reklamowe, aby jak najkorzystniej służyły naszej inicjatywie.