Wszystko się zmienia i każdego roku rozwija, gna do przodu. A wraz z tym biznesy, które muszą nadążyć. Jeszcze parę lat temu reklama wiązała się tylko z obecnością w prasie. Dziś oprócz papierowej, jest radiowa, internetowa, video, telewizyjna. W tych wyżej wymienionych nie wystarczą tylko słowa.

Studio nagrań

Autor: Audio Mix House
Źródło: http://www.flickr.com
Bardzo ważny stał się także obraz i dźwięk, które potrafią oddziaływać na nasze emocje. Już lata temu stwierdzono, że kupna danego produktu dokonuje się pod wpływem emocji. Właśnie w tym okresie rozwinęła się m.in. muzyka do reklamy. Musiała stać się nierozerwalnym elementem obrazu, współgrać z nim. W zależności od towaru, sposobu przekazania reklamy, jak i kanału, w którym jest ukazana ludziom (no. – stacja radiowa czy Internet), musi być idealnie dostosowana – tempo, głośność, chwilowe wyciszenie.

Muzyka do reklam (tutaj) w dzisiaj to nie jedynie dorzucone do spotu popularne i uwielbiane hity (absolutnie, one wciąż wpływają na kupujących – każdy Polak lubi buszować po sklepie, kiedy w uszach słyszy nuty ulubionej muzyki). Dziś to ciężka praca teamu ludzi, który wytwarza dźwięki, scala je z obrazem, dokonuje zawczasu testy na danej grupie potencjalnych kupców. Muzyka do reklam (czytaj resztę pod adresem) stała się sztuką, bardzo istotnym pierwiastkiem spotu. To dzięki niej reklamy są milej odbierane. Dopracowały się nawet wyróżnień i festiwali (nie jedynie w naszym państwie, lecz i na całym globie).

Co interesujące – dziś nawet popularne grupy muzyczne i wokaliści występują w reklamach. Zgadzają się na wykorzystanie swych piosenek, robią całkowicie nowe bądź poddają przeróbce obecne (znana każdemu ze stacji radiowej piosenka + inne, dopasowane dookreślonego produktu słowa).

Przemysł reklam to grube miliony. Emisja spotu nie należy do najtańszych form reklamy. Udowodniono jednakże, iż posiada znacznie wyższą siłę przebicia aniżeli prasa. Stąd tak spora popularność internetowych reklam video, radia i TV. Aby zmotywować potencjalnego kupca do zakupu, trzeba wpłynąć na jego stan emocjonalny. A nic tak fantastycznie nie wpływa jak doskonałe połączenie obrazu i muzyki.