Na początek trochę suchych faktów. Segmentacja rynku, oznacza jego podział na wiele części, według kryterium oczekiwań odbiorców co do produktów, sposobu ich nabywania i wielu innych względów wpływających na procedurę kupowania. Dzięki temu, przedsiębiorca może wybrać interesujący segment i zdecydować się, że to w jego obrębie będzie promować i sprzedawać swoje produkty. Użycie takiego zabiegu jest przede wszystkim korzystne dla producentów, gdyż znając dany obszar rynku i jego przedstawicieli, wiedzą jak musi wyglądać program marketingowy, by spieniężyć jak największą liczbę produktów.

marketing sportowy

Autor: Kandy Space
Źródło: http://www.flickr.com

Dzięki segmentacji reklamodawcy nie są też zmuszeni na dostosowywanie swoich programów pod każdego konsumenta, gdyż byłoby to awykonalne i kosztowałoby setki więcej. Klasyfikując więc ludzi do jednego segmentu oszczędzają masę pieniędzy. Pierwszym etapem segmentacji jest przeprowadzenie badań i ustalenie co kupują osoby z różnych przedziałów wiekowych, o odmiennych płciach, pochodzący z odmiennych klas społecznych. Rozróżnia się nawet osoby o różnych dochodach. Dlatego też, gdy w wyszukiwarce będziemy szukać podpowiedzi na co zwrócić uwagę, kiedy wybieramy laptopa, więcej pomocnych wskazówek naszym oczom ukaże się szereg reklam skierowanych do segmentu rynku, charakteryzującego się stosunkowo niskim wiekiem, gdyż to właśnie taka grupa jest najbardziej zainteresowana nowinkami technologicznymi. Dlatego, gdy mamy potrzebę dokształcenia się na temat notebooków, smartfonów, czy tabletów musimy być gotowym na atak wesolutkich nastolatków, pochylonych nad klawiaturą, ponieważ hasła podobne do wcześniej przywołanych wskazówek, gdy wybieramy laptopaF, wywołują właśnie takie materiały. No dobrze, jednak co z zagadnieniami, które pasują do większości grup rynkowych? Weźmy pod lupę wyszukiwania typu:definicja sportu – przejrzyj pełną propozycję pod adresem. Któż może bowiem najczęściej interesować się tak ogólnym zagadnieniem?

wybór laptopa

Autor: markus spiske
Źródło: http://www.flickr.com

Tutaj segmentacja ciekawostka opiera się innych wyszukiwaniach mogących jakoś określić i przydzielić nas do któregoś segmentu rynku. Z tego powodu definicja sportu i jej pochodne absolutnie nie będą stanowiły trudności w umieszczeniu nas w danym segmencie. Jak widać segmentacja runku jest bardzo przydatnym zabiegiem marketingowym ułatwiającym sprzedającym, reklamowanie ich produktów. Wiele krytycznie nastawionych do niej ludzi podkreśla, że segmentacja rynkowa nieprzychylnie traktuje konsumentów poprzez uogólnianie ich interesów. Jednak prawdą jest, że w dorosłym życiu tylko czasami, jesteśmy traktowani indywidualnie, a notorycznie jako część większej gromady.