
Wiedza na temat działania organizacji, a także znajomość problematyki zmian pozwala na wyciągnięcie wniosków, co do sposobów zrealizowania zmian, dzięki czemu można wypracować model procesu takich przemian. Robienie modyfikacji w organizacji to o tyle kwestia ciężka i złożona, że wymaga od osób kierujących nią nie tylko wiedzy o tendencjach otoczenia i zachowaniu ludzi, lecz także informacji odnośnie procedury wprowadzania zmian. Zarządzanie zmianą w organizacji to całkiem sporo istotnych etapów. W pierwszym etapie istnieje ogromna destabilizacja, lecz jest ona konieczna, aby organizacja mogła ulec zmianie. Odmrożenie takie wiąże się z tworzeniem niepokoju oraz będącego wokół niego przekonania, iż obecny stan nie daje spodziewanych wyników. Po takiej fazie ma miejsce etap, w jakim wdraża są planowanie zmiany. To tak zwany etap przejściowy, kiedy ludziom trzeba zapewnić wsparcie psychologiczne. Czasem do tego etapu zatrudnić trzeba firmy, które świadczą usługi konsultingowe, przez co można w lepszym stopniu zapanować nad tym okresem . Pracownicy w czasie takiego etapu czują niepokój, firma w związku z tym musi zapewnić osiągnięcie nowej percepcji, dzięki jakiej łatwiej można zrozumieć oraz zaakceptować zmiany.