Współczesny rynek reklamowy bardzo często sięga po zaawansowane technologie. Fenomenem stał się tu internet, gdzie zaczęła się przenosić coraz większa część tortu reklamowego, a kampanie budżetami już przekraczają to, co znane było dotychczas z radia i telewizji.

Także tradycyjne środki reklamy zaczęły się doczekiwać swoich odpowiedników w nowym wydaniu, przykładowo w ostatnim czasie coraz większą popularnością zaczęły się cieszyć panele led. W wielu przypadkach zastępują one typowe tablice, na których były naklejane na pewien czas reklamy. Panele będą dawać w tym obszarze całkowicie nowe możliwości, bo dzięki systemowi sterującemu emisją obrazu umożliwiają prowadzenie wielu kampanii w tym samym czasie.

Wystarczy tylko ustawić co i w jakiej kolejności ma być emitowane i elektronika sterująca załatwi wszystko. Dużym plusem paneli tego typu jest także ich widoczność, dzięki wydajnym diodom są one znacznie bardziej widoczne, niż typowe tablice, nie przestraszą ich nawet trudniejsze warunki, na przykład deszcze, mgły czy ciemność.

ekran LED

Autor: Paul Hudson
Źródło: http://www.flickr.com

Panele led wykorzystują tak dzisiaj popularne światło diod, które również święci ogromne triumfy w przemyśle oświetleniowym. Posiadają one budowę modułową, dzięki czemu bez żadnego problemu można je łączyć w znacznie większe zestawy. Coraz częściej wykorzystuje się je przykładowo przy różnych imprezach plenerowych, gdzie na ten właśnie czas montowane są wielkie ekrany, jakie się później rozmontowuje i transportuje w inne miejsce.

Każdy modułów składa się z określonej liczby pikseli, które są od siebie oddalone o kilkadziesiąt milimetrów. Z kolei każdy z pikseli składa się z trzech niezależnych diod, o barwie zielonej, niebieskiej i czerwonej. Sterując poziomem świecenia każdej diody uzyskać można ostateczny kolor, jaki będzie widział odbiorca. Dzięki takim możliwościom na panelach można wyświetlać kolorowe, dynamiczne obrazy, jakie dodatkowo są niezwykle i wyraźne. Panele LED cechują się dużą odpornością na warunki atmosferyczne, działać mogą bez względu na pogodę, więc reklamowe firmy bardzo chętnie wykorzystują ich możliwości.