Nie ma sukcesu w sprzedaży, a więc i zysków, bez dbałości o klienta. Klienci są jednak w obecnych czasach coraz bardziej wymagający. Spójrzmy jednak na przykłady z branż telefonicznych, czy ekonomicznych. Na każdym kroku klienci posiadający w banku X własne konta lub posiadacze określonego abonamentu stają przed wyborem interesujących usług.

biznes

Autor: Global Panorama
Źródło: http://www.flickr.com

Takie „domaganie się” większego konsumowania nie pozostaje dla przedsiębiorstw bez echa. Aby utrzymywać sprzedaż na satysfakcjonującym poziomie coraz więcej środków z działania kierowane jest na marketing. O ile okazjonalne bonusy są chwytami na krótką metę, to każda firma chce posiadać swój stały, zaufany „elektorat”. Do tego potrzebne są skuteczne programy motywacyjne (przetestuj programy lojalnościowe i motywacyjne – link tu…) i lojalnościowe.

Może Cię zainteresować: Bonus Club

Udana sprzedaż w firmach wybijających się na rynku tkwi zazwyczaj w trudnym do zmierzenia samozaparciu i dyscyplinie połączonej ze szczególnym dbaniem o relacje z odbiorcą. Wyznacznikiem sprzedaży, zwłaszcza w pierwotnym etapie funkcjonowania jest bliska współpraca z klientem. To powiązanie dwóch stron, którego spoiwem jest produkt dobrej jakości, czyli tekst, usługa transportowa, sprzedaż detaliczna – jednym słowem wszystko. Powodzenie da korzyści obu stronom, ale większe właścicielowi – uzyskuje on bowiem relację (inaczej kontakt) i cel do którego dąży od początku, czyli pieniądze.
Skupienie się wyłącznie na samej sprzedaży – co zdarza się najczęściej przy kolejnych etapach wzrostu – zmniejszyło popyt na usługi niejednej, dobrze prosperującej firmy. Stąd też stawiają one nie tylko na analitykę rynku i rozpracowanie odbiorców. Firmy wykorzystują w tym celu zgrabnie nazwane narzędzie PR-owe – tak zwany program lojalnościowy.

biznes

Autor: Grant Wickes
Źródło: http://www.flickr.com

Jego podstawami składowymi są dobrze znane odbiorcom techniki wpływu: promocja, marketing bezpośredni, reklama. Dzisiaj warto mieć swojego człowieka od marketingu w sieci. Taki „spec” rozgryzie wirtualną przestrzeń i zadba, pod kątem ogarniania wirtualnej przestrzeni o pozytywne relacje z klientem przez maile – więcej informacji. Zbieranie danych o klientach, ankiety, w końcu korespondencja są kluczowymi działania mającymi zbudować długotrwałe relacje i zaufanie na linii firma – konsument.