Równocześnie ze wzrostem produkcji aut wzrastają także korki na ulicach. Aby temu zaradzić wielu ludzi przerzuca się ze swoich aut do autobusów bądź tramwajów. Ten stan wykorzystały liczne agencje reklamowe umieszczając w takich środkach lokomocji małe telewizory lub banery reklamowe. Dzięki czemu liczni pasażerowie są w stanie chociaż przez kilka chwil obejrzeć reklamy tam wyświetlane. Z początku niejedna agencja reklamowa z rezerwą do tego przystępowała, tymczasem wg doniesień to bez porównania trafny informacja do odbiorców. W odniesieniu do monitorów reklamowych to w ostatnim czasie bardzo popularna forma przekazu.

autobus komunikacji publicznej

Autor: David Wilson
Źródło: http://www.flickr.com
Reklama w autobusie nie trwa długo, gdyż są to tylko kilkusekundowe spoty, tymczasem wygodą jest to,że są one bez dźwięku. Co oznacza, że nie zakłócają ciszy w autobusie. Spoty są tak nagrane, aby swoim działaniem wyjątkowo mocno przykuwały uwagę przypuszczalnych nabywców. I właśnie o tę uwagę twórcom spotów chodzi. Przestrzeń w autobusie jak i innym środku transportu jest zamknięta co za tym idzie, osoby używający z komunikacji są bezpośrednio zmuszeni na oglądanie takiego spotu. Przyczynia się to do wysokiej efektywności danej reklamy. Według badań, jakie zrealizowane były na temat efektywności tej formy reklamy to jedyna z bardziej efektywnych reklam. Efektywność w sytuacji wyświetleń jest bardzo duża oraz sięga 80%, tymczasem w sytuacji tak zwanej transformacji (czyli zebranych odbiorców do sumy ewentualnych odbiorców, którzy oglądali spot) obstaje się na poziomie paru procent. Bardziej szczegółowe informacje: reklama w autobusie w Pruszkowie.

Zazwyczaj jest to ok czterech,pięciu procent. Nie odstraszajmy się tak lichą wielkością triumfów, gdyż musimy pamiętać, iż taką reklamę ogląda paręnaście tysięcy ludzi. Co w ogólnym rozrachunku powinno dostarczyć w ciągu krótkiego okresu czasu większą ilość nowych nabywców. W sytuacji banerów reklamowych to efektywność jest znacznie niższa. Powodem jest to, że ta forma nie namawia odbiorców do jej oglądania. Tymczasem człowiek z natury jest ciekawski stąd większość z nas zobaczy takowy baner a niejedna reklama w autobusie do tego zachęca – .
Kategorie: Leasing