Youtube. Imponujących rozmiarów okno na świat. Źródło wiedzy, promocja własnej osoby oraz własnych zdolności. Od dłuższego czasu to także znakomita popularyzacja własnego biznesu. Pamiętajmy, że wbrew pozorom prowadzenie prywatnego kanału filmowego na tym serwisie, nie jest ani drogie ani trudne.

projekt marketingowy

Autor: Epicantus
Źródło: http://www.flickr.com
Wystarczą: energia , kreatywność oraz – produkt, który mamy zamiar przedstawić widzom. Reklamy wideo w YouTube stają się coraz popularniejszym zabiegiem dotarcia do użytkownika. Wszak zobaczyć w sklepie internetowym fotografię noży kuchennych, to jednak zupełnie inna historia niż obejrzeć film o tym jak sprawują się w kuchni.

Produkt zaskarbia zaufanie, a my mamy pewność, że ewentualny zakup nie okaże się pomyłką. Do niedawna spot reklamowy jako forma promocji, przede wszystkim wskutek sporych kosztów realizacji i emisji, dostępny był jedynie dla największych firm.

W tej chwili dzięki postępowi technologicznemu a także serwisowi youtube, z tej formy reklamy mogą korzystać także małe firmy. Emisja na youtube jest nieodpłatna a jednocześnie powstawanie i montaż nas nic nie kosztuje, ponieważ filmy powstają za pomocą amatorskiej kamery video. W wielu agencjach reklamowych zaistniały nawet działy, specjalizujące się w realizacji niskobudżetowych spotów reklamowych przeznaczonych do wyemitowania w sieci.

Firmy, mając na uwadze fakt, iż przyszło nam żyć w czasach gdzie główną formą przekazu jest obraz, rezygnują z powszechnie stosowanych form promocji, na rzecz obrazów wideo. Specjaliści od marketingu uświadomili sobie, że doświadczają kontaktu z nowym pokoleniem, w wielu sytuacjach odpornym na typowy przekaz reklamowy – https://www.youtube.com/channel/UC_zMnJRA2xzrDrpYofBjzUg/about (https://www.youtube.com/channel/UC_zMnJRA2xzrDrpYofBjzUg/about).

Promocja w youtube objęła nawet firmy do tej pory tradycyjnie podchodzące do formy marketingu, np. banki. Nie zapominajmy tylko, że udostępnienie firmowego filmu reklamowego na youtube to nie wszystko. Jeśli już zadbaliśmy, aby spot był oryginalny, dowcipny i prowokujący do dyskusji, musimy też zdecydować się na odpowiedni dla danej grupy docelowej rodzaj spotu.

Co więcej, nawet jeżeli film będzie mocno kreatywny, a dzięki temu promowany przez samych użytkowników internetu, to dodatkowo możemy tę promocję wzmocnić. Wówczas możemy liczyć na dużą oglądalność i pewny sukces rynkowy.