Wielkie sieci handlowe oraz agencje reklamowe obsługujące hipermarkety używają wielu sposobów reklamowych w celu dotarcia do prawdopodobnych klientów. Wielkość wcześniej wspomnianych przedsiebiorstw pozwala im na wykorzystanie w tym celu naprawdę dużego budżetu.

zniżka

Jednak obok spotów telewizyjnych, banerów prasowych jak również kampanii outdoorowych, najskuteczniejszą, a z pewnością najlepiej zauważalną, formą działań marketingowych są gazetki promocyjne. Doskonale są one dostarczane do perfekcyjnie określonego targetu – a więc do mieszkańców okolicznych dzielnic. Pracownicy agencji reklamowych, których obowiązkiem jest dostarczenie tego typu wydawnictw, niezwykle często nie przejmują się zakazami i dostarczają gazetki promocyjne pod nasze drzwi a nawet wieszają je na klamkach. Wielu osobom może wydawać się to irytujące, ale różnorakie testy ukazują, że takich osób jest znacznie mnie aniżeli tych, którzy z ciekawością śledzą akcje promocyjne i wyprzedaże lub porównują cenę tego samego artykułu w poszczególnych sieciach handlowych lub w internecie :kupujtam.

Czy taki sposób na dotarcie do klienta jest skuteczny również dla innych branż?

wyprzedaże

Autor: wyprzedaże
Źródło: flickr.com

Wiele klientów wie o sile tego medium, jednak mało kto podejrzewa, iż za tym praktycznie nieszkodliwym wydawnictwem stoi pełna gama specjalistów. Wyjatkowo istotne zadanie pełni rodzaj papieru i jakość wykonania. Zależnie od elegancji punktów sprzedaży – przedsiebiorstwa handlowe wkładają bardzo dużo pieniędzy w drukowanie broszur reklamowych. W przypadku sklepów dla masowego odbiorcy – jest zupełnie odwrotnie. Gazetki drukowane są na gorszej jakości papierze – a dla dostawcy liczy się jak największa ilość przekazywanych informacji. Duże znaczenie mają zastosowane kolory i typografia designu broszury. A już najistotniejszą kwestią jest dobór artykułów, które się w takiej gazetce znajdą. Powinny być one dostosowane do najbardziej podatnych na przekaz jednostek, a więc młodych rodziców i ludzi starszych.