Chyba każdy człowiek doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, jak nader ważny dla rozwoju każdej firmy jest właściwy marketing. Nie bez kozery mówi się, że reklama jest dźwignią handlu – wie o tym doskonale każdy, kto posiada własną firmę. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i powiększyć zasięg swojej firmy, wówczas niewątpliwie powinieneś nieco zainwestować w odpowiednią reklamę.

Media społecznościowe

Autor: ijclark
Źródło: http://www.flickr.com
Nie mniej ważny od reklamy jest również PR (ePR) – czyli wszystkie działania, które mają za zadanie sprawić, że klienci będą mieli pozytywne zdanie o danej firmie. Dzięki właściwie podejmowanym działaniom z zakresu public relations marka może zyskać naprawdę sporo, co zazwyczaj przekłada się także na niezłe wyniki sprzedaży – tym bardziej jeśli zostanie to odpowiednio skoordynowane z zadaniami marketingowymi.

Jeśli prowadzisz swoją firmę, wtedy zdecydowanie powinieneś pomyśleć o zaangażowaniu specjalistów od public relations. W obecnych czasach bardzo istotny jest w szczególności PR w internecie, nazywany często ePR – więcej w temacie: .

facebook

Autor: Impassion Afghanistan
Źródło: http://www.flickr.com

Chyba każda firma jest w współczesnych czasach obecna w internecie, a przede wszystkim na portalach społecznościowych, gdzie kontakt z klientami jest bez wątpliwości największy. To właśnie do prowadzenia profilu marki na takich platformach społecznościowych warto zatrudnić osobę, która się na tym zna – w przeciwnym wypadku może to spowodować przykładowo zalew nieprzychylnych komentarzy na temat danej firmy na różnego rodzaju stronach internetowych.

Mając swoją firmę, trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że odpowiednie prowadzenie public relations w internecie jest niesamowicie ważne, a kiedy takimi działaniami zajmie się ktoś, kto się na tym dobrze nie zna, może to przynieść więcej szkody niż pożytku. Niech przykładem będzie kilka marek, które bardzo straciły pod względem wizerunkowym właśnie z powodu nieumiejętnie prowadzonych działań z zakresu public relations w internecie.

Nie da się zaprzeczyć, że im większa jest firma, tym więcej specjalistów od public relations jak Agencja Artefakt należy zaangażować. Właściwie jedno jest jednak pewne – w żadnym przypadku nie powinieneś na kwestiach public relations oszczędzać, bowiem taka postawa w dłuższej perspektywie przyniesie firmie więcej szkody niż pożytku. Jeżeli chcesz, aby Twoja marka się rozwijała, na pewno powinieneś rozbudować dział public relations.