Trudno współcześnie wybić się, przedostać do szerszej świadomości. Na nic umiejętności czy fantastyczne uzdolnienia, trzeba dodatkowo umieć się wypromować. To niby prostsze niż kiedyś, bo mamy więcej ku temu możliwości. Jednak nie musi to być prawdą. To że są w zasięgu ręki sposoby, to jedno, ale trzeba też umieć skutecznie z nich korzystać, a topotrafią tylko nieliczni.

Billboard na drodze

Autor: Robert Ashworth
Źródło: http://www.flickr.com
Obowiązuje przekonanie, że sieć współcześnie jest głównym narzędziem pomagającym w promocji. Jest w tym oczywiście bardzo dużo prawdy, gdyż Internet oferuje nietuzinkowe perspektywy w zakresie promocji. Jednak, każdy żyje takim przekonaniem i każdy tam jest obecny, wobec czego trochę trudno się przebić. Wiele osób nie radzi sobie i oddaje to zadanie innym, agencjom marketingowym, które kreują całą kampanię wizerunkową w Internecie.

To oczywiście wymaga pieniędzy, a nie zawsze przynosi rezultaty, gdyż konkurencja nie śpi, a żeby całkowicie zdążyć za zmieniającymi się trendami nie można sobie żałować pieniędzy na promocję w internecie. Oto powód dla którego wiele osób próbuje odmiennych sposobów, mniej powszechnych. Na topie jest tak zwany marketing partyzancki, czyli przedsięwzięcia, które mają na celu zaskoczenie innych. Często przeprowadza się je w centrum miasta, a pomysły są takie, żeby nikt nie miał świadomości, że to może być podstęp. Stąd też bardzo pasująca nazwa dla tego sposobu promocji. Większość jednak osób próbuje bardziej tradycyjnie, ale i z lepszym rezultatem. Na uwagę zasługują billboardy i telebimy, a najlepiej sieć telebimów – . To bardzo znaczące, że w czasach internetowej promocji ktoś decyduje się na takie rozwiązanie, jak promocja poza siecią. Co najważniejsze, metoda ta odnosi sukces.

Były już przypadki, że ktoś znudzony bezrobociem i tym, że wysyłane CV gubią się| gdzieś w sieci, postanowił spróbować z wielkoformatowa reklamą. Wykupił ją, zrobił wielki plakat ze swoim zdjęciem, z wymienionymi kwalifikacjami, tak żeby potencjalny pracodawca mógł to dostrzec. Przyznać trzeba, ze to bardzo oryginalne. Nie dość, że ktoś staje się bardziej widoczny niż tysiące osób w sieci, to jeszcze takie załatwienie sprawy w ten sposób świadczy o wysokim poziomie pomysłowości.