Ostatnio dużą popularność w Polsce zdobyły rozmaite markety. Są to generalnie sklepy o charakterze sieciowym, które funkcjonują w różnorodnych dziedzinach, od środków kosmetycznych po zabawki dziecięce. Na początku bardzo często powstawały markety o wielkiej powierzchni, w których można było znaleźć właściwie każdą rzecz. Ta ich wielobranżowość była traktowana jako zaleta i to ona była zachęcająca dla ludzi.

Zakupy, wózek zakupowy

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
W późniejszym czasie jednak moda na tego typu markety zmniejszyła się, za to powstały sklepy (okazyjne programy lojalnościowe i motywacyjne na profill – http://profill.com.pl/) trochę mniejsze, oferujące głównie artykuły spożywcze, które również na dzień dzisiejszy są bardzo popularne. Wpisując w wyszukiwarkę internetową frazę „Biedronka gazetki promocyjne” można zyskać informacje o aktualnej ofercie jednego z najpopularniejszych marketów tego typu. Zwykle sklepy takie oprócz artykułów spożywczych posiadają również stoisko z chemią i kosmetykami, a poza tym zmienne oferty na rozmaite produkty.

Gazetki promocyjneBez wątpienia najbardziej popularnym sposobem promowania oferty wybranego sklepu jest wydawanie gazetek reklamowych. Zawarte są tam informacje o aktualnych promocjach oraz proponowane artykuły z asortymentu. Obecnie gazetki promocyjne tego rodzaju mają coraz staranniejszą i bardziej wymyślną formę w celu zachęcenia klientów do przychodzenia do marketów. Przykładowo gazetki trgo rodzaju mogą mieć charakter sezonowy, przykładowo nagminnie wydaje się je w okolicy świąt, zawierając w nich oferty towarów idealnych na prezent gwiazdkowy. Przykładowo jeśli chodzi o sklep Lidl, gazetki promocyjne wydaje często i są one niezwykle starannie przygotowywane.

Specjalne okazjeDo działań niezwykle popularnych w ostatnim czasie należy zapraszanie słynnych ludzi do reklamowania wybranej firmy. Tę metodę wykorzystuje między innymi sklep Lidl, który zatrudnił znanych mistrzów kuchni do akcji reklamowej. W ten sposób rozpoznawane przez klientów twarze i nazwiska zapraszają do robienia zakupów w danej sieci sklepów. Poza tym w gazetkach często zamieszczane są przepisy kulinarne na potrawy, które przygotowywane są z towarów do kupienia w określonym sklepie. To także podwyższa efektywność reklamy i przywiązuje klientów do marki.