Szukając najefektywniejszej postaci promocji, właściciele firm próbują różnych metod. Jedną z najczęstszych jest reklama outdoorowa.

Promocja outdoorowa, czyli zewnętrzna lub uliczna, nie ma na celu narzucania się przyszłemu klientowi. Subtelnie oczekuje na specjalistycznych nośnikach, aż sam ją dostrzeże. Agencje reklamowe oferują szeroki wachlarz reklamy zewnętrznej – od tabliczek reklamowych, poprzez billboardy, małe citylighty oraz nośniki zamocowane przy kioskach również (rzuć okiem) przystankach. Zwłaszcza powszechnie są billboardy – ogromne plakaty reklamujące, umieszczane na elewacjach budynków lub specjalnych słupkach.

Najpierw, musimy wybrać agencję reklamową, która zajmie się rozmieszczeniem naszych billboardów. Po wprowadzeniu w wyszukiwarce haseł „billboard Kraków” lub „billboardy Warszawa”, otrzymamy spis przedsiębiorstw oferujących tego typu usługi. Powinniśmy uważnie zaznajomić się z ich ofertą. przedsiębiorstwa na swoich witrynach w sieci zazwyczaj publikują szczegółowy wykaz cen oraz galerię zdjęć ze zrealizowanymi projektami. Zwróćmy uwagę na ich staranność, klasę oraz szczególnie rozmieszczenie. Sekwencje „billboard Kraków” i „billboardy Warszawa” odeślą nas także do for internetowych. Ich użytkownicy wskazują, jakie przedsiębiorstwa świadczą najlepsze usługi, a jakich powinniśmy się wystrzegać.

reklama na ulicy

Autor: Daniel Oines
Źródło: http://www.flickr.com

Kiedy już zdecydujemy się na przedsiębiorstwo, z którym chcemy współpracować, zapoznajmy się dokładnie z jego wytycznymi co do projektu. W dalszej kolejności, z pomocą agencji kreatywnej lub (sprawdź niskie ceny na link grafika, przygotujmy koncept treści, którą zawrzemy na plakacie. Po zatwierdzeniu go przez realizatorów, pozostaje nam jedynie czekać aż nasze reklamy będą pojawiać się na ścianach budynków albo słupach.

Dlaczego opłaca się wybrać reklamę typu outdoor? Nawet nie wiemy, jaką moc rażenia ma przekaz podprogowy. Czekając na zmianę świateł, na tramwaj, czy stojąc w korku, odruchowo rozglądamy się po przestrzeni. W tym momencie właśnie, mimochodem trafiają do nas przekazy z reklam zewnętrznej. Jak pokazują badania, znacznie skuteczniej, niż te z broszurek rozdawanych na ulicach. Z tego powodu warto zdecydować się na .