Subscribe to:

Triki marketingowe supermarketów – jakie z nich współcześnie rzeczywiście cieszą się największą popularnością?

Liczba supermarketów działających na polskim rynku jest z roku na rok zdecydowanie większa. Ich duża część to sieciówki, które otwierają swoje sklepy w Polsce, ponieważ lokalny rynek nie jest jeszcze nimi przesycony. Trzeba jednak podkreślić, że ogromna liczba podobnych marketów powoduje, że muszą one ze sobą rywalizować o klientów i zachęcać ich do skorzystania z własnej oferty.
pan czytający gazetę
Źródło: freepik.com
Jakie sztuczki marketingowe są obecnie przeważnie stosowane i które z nich odznaczają się największą popularnością?Kategoryczna większość supermarketów kolportuje starannie przygotowane gazetki promocyjne (obacz: http://promolista.com.pl/?post_type=stores), w których prezentuje produkty objęte promocyjnymi cenami. Są one szczególnie przydatne konsumentom w czasie planowania zakupów, ponieważ mogą zapoznać się z kosztami konkretnych artykułów w różnych sklepach. Wyjątkowo konkurencyjne ceny zachęcają do zrobienia zakupów w danym supermarkecie, dlatego tego rodzaju gazetki są stale kolportowane do skrzynek pocztowych. W dodatku, dużo supermarketów regularnie zmienia rozkład określonych regałów oraz działów z oferowanymi produktami. Dla konsumentów jest to kłopotliwe, jako że muszą na nowo poznawać sklep, w którym zazwyczaj robią zakupy.
gazetki promocyjne promolista.com.pl
Autor: Promolista
Źródło: http://promolista.com.pl/
Okazuje się jednak, że to przemyślana taktyka, jako że zdezorientowany klient, zanim odnajdzie określony artykuł będzie musiał przemaszerować przed półkami z innymi artykułami więc zwiększa się prawdopodobieństwo, że w końcu w jego koszyku wyląduje jakiś nieplanowany zakup. Po jakimś czasie klienci przyzwyczajają się do nowego rozkładu sklepu i jest on modyfikowany kolejny raz. Warto wiedzieć, że również muzyka, jaka jest puszczana w supermarketach ma ogromne znaczenie. Chociaż zdecydowana większość osób preferuje wesołe, szybkie piosenki, zazwyczaj puszczane są piosenki wolniejsze, jako że udowodniono, że wtedy ludzie dopasowują tempo swojego chodzenia do utworu. Idąc wolniej pomiędzy alejkami lepiej przyglądają się produktom, tym sposobem częściej decydują się na ich zakup, mimo że w ogóle nie mieli takiego zamiaru.




Podsumowując - dziś supermarkety dobrze wiedzą, jakim sposobem odpowiednio oddziaływać na kupujących i stosują sporo oryginalnych trików marketingowych, jakie z reguły okazują się rzeczywiście nadzwyczaj efektywne. Warto mieć to na względzie.