Subscribe to:

Przykładowe informacje na temat wzorów dokumentów, które należy przekazywać klientom i do urzędów.

Prowadząc firmę należy zadbać także o sprawy księgowe, a jeżeli będzie się zatrudniać jakiś ludzi to także kadrowe. Sposobów będzie tutaj kilka, jeżeli miesięcznie dokumentów nie jest dużo, to często może się tym zająć sam właściciel.

Często stosowaną opcją
dokumenty w firmie
Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
będzie również współpraca z biurem rachunkowym, jakie zajmie się rozliczeniami wszystkiego i będzie składać deklaracje w urzędach. Można również zatrudnić kogoś do działu księgowego i wszystko mieć u siebie, przy dużych firmach jest to najczęściej spotykana opcja. Lecz bez względu na to, jakim sposobem prowadzone będą księgowość czy kadry, to do wykonania i wypełnienia będzie szereg najróżniejszych druków i formularzy. Pewna ich część ma ustaloną z góry postać, przygotowaną przez odpowiedni urząd, i trzeba używać tylko nich. Dotyczy to na przykład wszelakich dokumentów składanych do urzędu skarbowego, czy będzie to nip 2 formularz, czy pit czy VAT, to każdy będzie miał odgórnie narzuconą postać i ona obowiązywać będzie każdego podatnika. Więcej szczegółów - wFirma. Całkowicie odmiennie sytuacja będzie wyglądać przy dokumentach wystawianych kontrahentom czy stosowanym w firmie. Tu reguły są takie, że dokumenty te powinny zawierać wymagane przepisami informacje, jednak ich dodatkowa treść i układ są dowolne.



I tak przykładowo faktura zaliczkowa będzie musiała posiadać dane klienta,
podatki
Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
na którego jest wystawiana, datę realizacji oraz informację, na co zaliczka została zapłacona. Pomocna strona: faktura zaliczkowa. Lecz poza tym można umieścić na niej logo firmy czy informacje uzupełniające, co do tego nie ma większego ograniczenia. Analogicznie jest w przypadku druków kadrowych. Typowy wniosek o urlop druk (więcej: wniosek o urlop druk) będzie zawierał dane personalne pracownika, termin urlopu i podpisy jego i pracodawcy. Jeśli jednak jakaś firma będzie chciała przygotować coś własnego, to rzecz jasna będzie mogła wprowadzić własną formę, i stosować ją w ewidencji wewnętrznej. Nie będzie tutaj jakiś wielkich ograniczeń, istotne jest tylko aby pewne niezbędne informacje tam się pojawiły.